Terkini
Loading...

IKlan

Tips Agar Rambut Cepat Panjang



Sebelum nak potong rambut punyalah excited. Bila dah potong je rambut tu, menyesal tak sudah.
Kadang-kadang tu bila dah potong rambut pendek, susah pula dia nak panjang balik. Berbulan-bulan tunggu, panjangnya tak sampai satu sentimeter pun. Ceh!
Jangan stress, ni ada beberapa tips untuk rambut anda cepat panjang.
1. Jangan ikut rambut terlalu ketat. Sebaiknya kurangkan mengikat rambut setiap hari.
2. Bila anda sikat rambut, secara tak langsung sikat itumengurut kulit kepala, ia membantu meratakan nutrien penting ke seluruh rambut.
3. Sapukan minyak zaitun pada kulit kepala dan urut kepala anda sehingga minyak tersebut meresap ke dalam akar rambut. Kalau boleh lakukan rutin ini setiap hujung minggu.
4. Elakkan dari menggunakan produk rambut seperti gel atau penyembur rambut setiap hari.
5. Elakkan dari menggunakan produk yang mempunyai bahan kimia yang banyak kerana ia boleh membantukan pertumbuhan rambut anda.
6. Tak perlu cuci rambut hari-hari. Kalau boleh 2 – 3 kali semingu cuci rambut dan sebaiknya guna air yang tidak terlalu panas.
7. Urut kulit kepala sekerap yang mungkin kerana urutan  merangsang pengaliran darah yang membawa nutrien penting ke folikel rambut anda.
8. Doa - hehe Gotcha ! :) Salam jumaat .

5 mei 2017 , 
Sumber :
Saja kongsi .

0 comments :

Post a Comment

Back To Top